Thursday, February 20, 2014

Membebel

*sigh*
Belum tulis apa apa dah mengeluh kan. Haha. Entah la aku tak tau nak Mula dengan apa. Baca dua tiga kisah pasal anak anak yang kurang hajar kat parents, my heart sank. Hmm. Mintak duit cara kasar semua. *sambil tengok diri sendiri dalam cermin* well, kenkadang aku pun Biasala Ada jugak ter kasar kan dengan Umi tapi tak selalu and rasa bersalah tu masih Ada. Sejak dah tua ni aku banyak Terfikir pasal masa depan dan hidup aku nanti. Macam mana nanti aku nak survive? Duit and everything. Tapi for now aku masih lagi grateful yang aku boleh hidup Tanpa guna duit parents. Haa kalau orang tengok aku mesti tak Percaya. Tapi memang ni la. Aku paling rasa bersalah nak belanja ke nak joli joli guna duit parent. Semua duit sendiri. Sebab tu aku suka kerja. Cari duit, Cari pengalamanan hidup. Aku dapat beli semua benda aku nak dengan duit aku sendiri. Phone ke laptop ke apa. Dapat shopping sepuas hati aku. Rasa puas dia tu, tak dapat nak gambar kan. Dalam banyak banyak benda yang aku harap dalam hidup aku, aku paling harap aku dapat jadi anak yang tak Menyusahkan. Supaya Umi tak pernah rasa terbeban dengan aku. Umi dah banyak berkorban nak besar kan aku. And aku harap one day, aku Ada anak, dia Akan buat benda yang sama. Tak susahkan hati aku, boleh berdikari and ber diri di atas kaki sendiri. Amin. Takde benda yang aku harap, Selain dapat buat Umi happy and bangga dengan aku. Dan tak rasa burden dengan aku. Aku rela ber lapar seminggu daripada susahkan hati Umi bagitau dia aku takde duit. Aku tau Umi boleh bagi duit tapi aku tak sampai hati nak Mintak. Love you Umi muah 😘

No comments:

Post a Comment